4 ok amiért a kezdő vállalkozások megbuknak

A legtöbb kezdő vállalkozás sajnos nem éri meg a 2. életévét.  HOgy miért?  A hozzám forduló kliensek átlagát véve, márkaépítési tanácsadóként, üzleti coachként azt látom, hogy van 4 fontos ok amire visszavezethető a kudarc.

Az első ok: hogy nincs elég szaktudása annak, aki elkezd vállalkozni.  Szaktudás kell ugyanis ahhoz, hogy a terméket és szolgáltatást nagyon értsd, tudd, hogy miről szól és hogyan hat a vásárlókra.  Ebben a legtöbb vállalkozó elég jó szinten van.  Viszont szaktudás kell ahhoz is, hogy elindított üzleti tevékenységeket jó irányba tereld, jól tervezd meg és tudd menedzselni.  Azt kell, hogy mondjam, hogy egy kicsit marketingesnek is kell lenned bármilyen témájú vállalkozásod van.  Mivel a vállalkozások kezdetén nem igazán van mg tőke arra, hogy egy csapatot bérelj fel magadnak, ezért nincs más választásod, mint beleállni a tanulásba, fejlődésbe és megérteni, hogyan kell működtetni a dolgokat magad körül.  Itt annak van nagyobb esélye, aki nyitott a tanulásra, a többiek sajnos elvéreznek.

A második ok: nem akarod eléggé a sikert.  Különbség van aközött, hogy megteszem, amit tudok, vagy aközött, hogy megteszek minden tőlem telhetőt az ügy érdekében.  Energetikailag két teljesen más rezgésű működési mód.  A kettő közül a második visz célba, míg az első mellett simán abbahagyod amit csinálsz, ha nagyobb akadályok állnak eléd.

A harmadik ok: Nincs elég erős kötődésed a termékhez, szolgáltatáshoz.  Ha csak egy termék, a sok közül, amit képviselsz, azt meg fogják érezni a vásárlóid is és pontosan ugyanúgy fognak reagálni az ajánlatodra, mint ahogyan Te érzel a termékeddel kapcsolatban.  Azonban, ha valami fontos kapcsolódás van közted és aközött, amit képviselsz, érzelmi kötődés, termék, amely megmentette az életed, amely lefogyasztott, amely kihozta XY-t a depresszióból, stb, az átjön kimondatlanul is a kisugárzásodból és természetesen sokkal tovább tartja benned a lelkesedést.  Ne feledd, kell a belső tűz, a szenvedély, a hit ahhoz, hogy végig tudd énekelni még akkor is, ha a siker nem 2 hónap után jön, hanem várat magára egy kicsit.

A negyedik ok pedig: nem helyezel elég hangsúlyt az elinduláskor a marketing költségekre.  Mindent onnan akarsz kispórolni.  Sokallod a profi terv készítést, a weboldal gyártás költségeit, a mentor, üzleti coach költségeit, aki pedig meg tudna neked spórolni sok százezer forintot azzal, hogy nem mész zsákutcába évekig és fekteted be a pénzed lelkesen.  A mai világban, már egyre olcsóbb elindítani egy vállalkozást, főleg, ha kihasználod az online információ megosztás és a termékértékesítés lehetőségeit de ehhez hozzá kell kalkulálni azokat a költségeket mindenképp, melyek ahhoz segítenek téged, hogy többen halljanak a vállalkozásodról.  Ha ez kimarad, akkor nem tudsz gyorsító sávon előre haladni.

Szerezz magadnak ingyenes konzultációt velem!  Hogyan?

  1. Kattints a feliratkozás gombra a youtube csatornámon.
  2. Válassz ki egy videomegosztásomat a 100 közül és nézd meg.
  3. A befejezést követően írj 1 megjegyzést a video alatti comment részbe arról, hogy miben segített téged ez a video.
  4. Ha ez is megvan, akkor jelentkezz itt a kapcsolati űrlapon vagy messengeren ha követőm vagy a hivatalos profilomon.

Tanulj, fejlődj velem tovább:

Ingyenes webináriumaim szerdánként: https://www.teimelzita.hu/webinar-szerda-teimel-zitaval/

A pénz spirituális törvényei című online kurzusom: https://evernessakademia.hu/tudasanyagok/a-penz-spiritualis-torvenyei/

Facebook közösségem: https://www.facebook.com/groups/tusarokkalazuzletivilagban

Spotify podcast csatornám: https://open.spotify.com/show/2jVn8Tv0ZwQqgsImv0nakV VIP KLUB –

Mentorprogramom: https://www.teimelzita.hu/vip-klub-noi-vallalkozoi-mentorprogram/

By | június 29th, 2021|vlog|0 Comments

About the Author: